Att träna på semestern

06 juli 2017
semester-470

På semestern sänker vi gärna tempot och varvar ner lite extra. Inte allt för sällan är rörelse och motion bästa medicinen för avkoppling. För visst är känslan efter ett riktigt skönt pass oslagbar?

Tina Uppfeldt är träningsutvecklingsansvarig på Friskis&Svettis Riks och vet precis hur du ska anpassa träningen till ett skönt semestertempo. I hennes senaste blogginlägg bjuder hon på fem härliga sommartips:

1. Träning innan grillning. Det är en sommarregel som funkar fin-fint. Det är  som en inverterad variant av att man inte fick" simma direkt efter man ätit" förr i tiden. NU, 2017, handlar det om att fixa ett schyst pass innan man tänder grillen. Kanske ett kortpass, typ 30 min med några favoritövningar. Sen är man i skönt mood för grillning.

2. Jogga eller Power walk i sommarregn. Skrev det som ett tips på Instagram här om dagen men vill gärna få ut det i alla kanaler. Känns lite ruggigt innan man sticker ut men sen... fantastiskt!! Syre, fukt och endorfiner! Spa-löpning. Missa inte det.

3. Träning vid, eller i, vatten. Vatten känns som ett uppfriskande och helande element. Träna ute på en brygga, på en strand eller gå i vattenbrynet... Eller iofs i vattnet; kanske simning, vattenlöpning eller lite egen vattenjympa (underskattat).

4. Morgonprommis. En skön sväng och kanske stanna upp och köpa en kaffe på vägen hem. Sen blir det en bra dag.

5. Prova en träningsapp. Finns många nya ute nu. Många med övningar utan redskap så man kan träna på egen hand, utan att gå till träningslokalen. Prova!

Gå till blogginlägget här»

soft-puff

Variera din träning med Soft

Vecka 43 uppmärksammar vi våra soft-pass, informerar om fördelarna med Soft och varför du borde testa redan idag. Håll utkik!

2014_036

Vi söker en receptionist

Vi söker en ny stjärna till vårt gäng. Känner du att du skulle passa som vår nya receptionist? Välkommen med din ansökan senast 27/10.

Läs mer »
PT2-190

Boka en gratis 
PT-konsultation

Nyfiken på vad en personlig tränare kan göra för dig? Boka en kostnadsfri konsultation så berättar vi mer.

Läs mer »